Pedagógiai program (részlet)
Elvek:
Bejelentés nélküli témazáró dolgozatot nem íratunk.
Egy napon nem íratunk kettőnél több tárgyból témazáró dolgozatot.
A félévi és tanév végi minősítés nem alakítható ki csak írásbeli számonkérés alapján született érdemjegyekből azoknál a tantárgyaknál, amelyeknél alkalmazható a szóbeli számonkérés.
A diákok írásbeli dolgozatait, beszedett füzetét, beadott munkáját rövid időn belül értékelni, javítani kell. (maximum 10 munkanap)
Az írásbeli beszámoltatás formái a következők:
- írásbeli felelet
- témazáró dolgozat
- diagnosztizáló felmérések
- félévi és év végi felmérő dolgozatok
- minimum követelményt ellenőrző dolgozatok
- házi dolgozat
A diák a tőle telhető módon olvashatóan, esztétikusan végezze el írásbeli munkáit. Az írásbeli feleletek lehetnek rendszeresek, ezek bejelentése nem kötelező.
A témazáró tartalmazhatja az adott témakör teljes ismeretanyagát (definíciók, tételek, azok bizonyítása, elemzések, ismeretek alkalmazása stb.). A témazáró értékelése feladatonként pontszámokkal történik, melynek összege adja a témazáró összpontszámát. Az összpontszám és a maximálisan elérhető pontszám hányadosából képzett százalékértékből állapítjuk meg az érdemjegyet, az iskola Pedagógiai Programjában elfogadottak szerint.
A házi feladat célja
· újra feldolgozni, elmélyíteni, rögzíteni az órán tanultakat
· készségszintig gyakorolni a tanult algoritmusokat
· önálló kutatómunkát végezni valamely témában
· alkotómunkát végezni valamely témában
Elvek
Csak olyan feladat adható kötelező jelleggel, amelynek megoldására valamennyi tanuló képes.
A házi feladatot mindig részben vagy teljesen (minden diákra, illetve feladatra vonatkozóan) ellenőrizni kell.
Az el nem készített, illetve hibás, hiányos házi feladat értékelésekor különbséget kell tenni a mulasztás oka szerint.
Az önálló kutatómunkát, a kötelező tananyagon kívüli ismereteket kívánó feladatok elvégzését – a befektetett munka arányában – jutalmazni kell.
Házi feladat készségtárgyakból is adható (pl.: kutatómunka, gyűjtőmunka, órai feladat befejezése)
Tanítási szünet idejére külön házi feladat nem adható.
· Az értékelés dokumentálása:
· Az osztályzatokat megkülönböztető színnel jelöljük:
· Piros-témazárók, félévi, év végi felmérések /kétszeres súlyú jegyek /
· Kék – egyéb számonkérések, feleletek
· Zöld- gyűjtőmunkák, házi dolgozatok, szorgalmi feladatok osztályzatai
· Céljai és követelményei mindenki számára legyenek előre ismertek.
1. és 2. évfolyamon
100-91% |
kiválóan teljesített |
90-76% |
jól teljesített |
75-51% |
megfelelően teljesített |
50-0% |
fejlesztésre szorul |
Osztályozás esetén az írásbeli százalékos értékelése 1-8. évfolyamig
100-91% |
jeles |
5 |
90-76% |
jó |
4 |
75-51% |
közepes |
3 |
50-31% |
elégséges |
2 |
30- 0% |
elégtelen |
1 |